vrijdag 18 januari 2008

Aangekomeeeeeeen!!!!!!!!!!!

hoi allemaal,

gisteren was het een bewogen dag !!!
1000en indrukken kwamen op ons af!! Eerst was er de vliegervaring. maar dat is nog niets vergeleken met wat er ons in Gambia te wachten stond !
We zitten nu in een internetcafe dat niet zo ver gelegen is van het appartement waar we nu verblijven. Een qwerty-toetsenbord zorgt ervoor dat het niet zo vlotjes gaat. Dus, sorry voor de foutjes ;).

We zijn heel goed aangekomen! We slapen in een heel groot huis dat we delen met een engels koppel en een kerel die officieus een oogje in het zeil houdt.
We hebben er een groot bed, een toilet, douche. Vanmiddag krijgen we er nog een gasvuurtje en een koelkast bij. Er wordt dus goed voor ons gezorgd!

Vanmiddag gaan we naar the beach en de supermarkt. Verder gaan we het dorpje wat verkennen.

Ondanks de hitte (32 gr) hebben we toch wat kunnen slapen, dankzij ons muskietennet en de ventilator.

Het gatstenboek werkt tijelijk niet meer! WE hopen dat het probleem zz snel oplost!

Jullie kunnen voorlopig reageren onderqqn dit bericht bij reacties.

Heel veel zonnige gambiaanse groetjes !

(ihvj, vinny !)

Hanne en Anneliesje
xxx...

34 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag schatjes daar!

Wat hebben we allemaal aan jullie gedacht vandaag! We waren waarschijnlijk al even nerveus!
Ik ben heel blij dat jullie goed aangekomen zijn...
geniet ervan op tha beach!!! en tot het volgende berichtje

Dikke zoen voor alle twee
Elisa

meme zei

hallo annelies , ik ben blij dat jullie rap iets laat horen (ik zat al de hele morgen te wachten) en dat jullie goed aangekomen zijn Laat regelmatig maar iets van jullie horen Veel regen groetjes uit het koude Belgie MEME

tante nancy zei

hey annelies
ben blij van te horen dat jullie goedaangekomen zijn (had ondertussen al contact gehad met je mama) en dat jullie het goed stellen. Hier bij ons regent het al gans de morgen. laat maar veel iets weten zodat we weten hoe jullie het stellen daar in het verre gambia
groetjes tante nancy

Anoniem zei

Blij te horen dat jullie goed aangekomen én ontvangen zijn. Enjoy this once in a lifetime experience !!!
Tante Kathleen & Nonkel Benny

Anoniem zei

HEEEEeeeeeeeeeeey dames,

Fijn, fijn, fijn! Heerlijk om zo snel iets van jullie te horen! Blij dat jullie in goede handen zijn.

Meisjes, ongetwijfeld zullen de zwarte kindjes er veel van jullie leren. Ik wens jullie al het beste toe.

Liesje,

Ik was op zoek naar enkele cryptische omschrijvingen. Wat voor ons eigenlijk geen probleem zou mogen zijn. Maar foert, iedereen mag het weten.

Ik hou van je...
Je boekje was zoooo zalig...

Kom, genoeg meligheid. Doe jullie best daar, hé. Ik geloof er 100% in!

xxxxxxxxxxxxxx...

Anoniem zei

Dag Annelies

We zijn blij dat jullie goed aangekomen zijn.
Gisteren en vandaag de hele tijd aan jullie gedacht.
De eerste grote shock verteerd

Zorg goed voor jullie zelf

Dikke zoen van papa , Nancy en Lieselot

Unknown zei

Hoi meisjes,

blij te horen dat jullie goed en wel zijn aangekomen! Anneliesje ik heb aan je gedacht gisterenmiddag!Geniet van zon, zee, strand en cultuur! En ik ben er zeker van dat jullie veel kindjes zullen gelukkig maken met jullie komst!

Liefs

Fientje
xxx

Anoniem zei

dag Annelies en Hanne

Ik zit hier nu bij kenneth thuis op de pc!
We missen je heeeel erg !!! We hopen dat je geniet van alles dat je daar zal meemaken!

je hoort nog van ons !

vele groetje
je zusje en kenneth

Anoniem zei

mama hanne

hier ben ik dan,ik ben al een beetje meer opgelucht om te horen dat het wel meevalt.Ze waren op het werk allemaal erg nieuwsgierig naar jou.Ik zal je zeker niet uit het oog verliezen,kdenk voortdurend aan jou en annelies natuurlijk ook. (want momenteel hebben jullie elkaar hard nodig.)Blijf goed bij elkaar en wees voorzichtig in alles wat je onderneemt.Nog veeeeeeeeeeele groetjes van vake en moeke

Fien zei

hoi hanne ( en annelies)

Leuk dat de eerste indruk zo positief was en dat de reis meeviel. Geniet er zeker met volle teugen van en trek veel foto's é (dan kunnen we het ook een beetje meemaken)

groetjes Fien en Tante Jeanne

Anoniem zei

Hallo zusje,

We zijn heel opgelucht om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je het thuisfront zo vlug iets hebt laten weten. Amai...Douche, wc, internetcafé, beach en 32 graden ...?! Ben jij wel in Gambia? Wij zullen dan ook afkomen:) Blij je goed verzorgd wordt. Wij wachten vol ongeduld op je volgende bericht! Draag ondertussen goed zorg voor big foot, voor jezelf en annelies en de kids daar! Vele groeten van Patrick en Ellen... tot horens

Anoniem zei

mama hanne

Ik ben hier dan vlug nog eens om wat te zeggen.Je sprak dat je een gasvuurtje ga krijgen maar als je het gebruikt wees daar uiterst voorzichtig mee dat je dat altijd goed toedraait zodat er geen gas kan ontsnappen.Zeg meiden ik mag het niet dromen dat je omkomt door gasontsnapping.Ik ben wel niet aan het zagen hoor,maar kwil het beste hebben voor jullie. Maak er een goeie dag van en tot een beetje later.
Vele groetjes en veeeeeele kusjes moeke

Bloggers Anonymous zei

Oi Hanne (en ook een beetje Annelies die ik niet ken, zou Samson zeggen),

Goed dat je goed aangekomen bent ginder. Aan wat ik net kom te lezen, was hetgeen ik dacht waarin je daar ging terechtkomen véél slechter dan hetgeen waar je in terechtgekomen bent.

Bon, ik zit hier in het gezellig-weer-belgië, te leren voor mijn geweldig examen Religie, Zingeving en Levensbeschouwing, en ik ga nog maar wat voortdoen, ik wil dat niet nog eens opnieuw moeten doen.

Laat maar gauw weten of je een Gambiaan aan de haak geslagen hebt eej ;)

O, qwerty is niet zo moeilijk, je moet gewoon je woorden verbasteren naar vebqsteren, zerkzoord en geroewe;oes :)

(als gastenboek blijft weigeren, mail je maar iets, dan kijk ik er (als ik even vijf minuten tijd heb) eens naar.

Ilke zei

Hooiii hoiii

Goooh khad ook al zenuwen in jullie plaats! Ben blij al zo vlug iets te horen van jullie! Jaja jullie avontuur is al begonnen, dat van ons binnen 12 daagjes!

(bah, eerst nog 2 exaampjes)

Liefs
Ilke

Hanne Depr zei

Waaa!
Kheb al heel veel aan jullie gedacht, ben dan ook heel blij iets van jullie te horen!
Hier volop stress om morgen op sneeuwklassen te vertrekken. Mijn stress is al heel wat verminderd door gewoon te denken aan jullie, want wat jullie meemaken en doen is natuurlijk zoveel grootser!
Heel veel plezier en geniet vant mooie weer, want hier ist ni te vet:)
Kmis jullie al!
Dikke kus en knuffel
tot hoors,
Hanne Depr

Anoniem zei

DAG ANNELIES ,ik kijk 2 maal (of 3 of 4 )daags op de p.c. hoe het daar gaat in gambia , ik zal dat blijven doen tot je terug bent .je bent wel uit het oog , maar niet uit mijn hart . groetjes aan je vriendin en "HOU DE ZON ZIJ "
kusjes van MEME

zweppies zei

Miljaar, dat is nu al de derde keer dat ik dat hier moet typen, eerst werkt dat gastenboek niet meer, dan maak ik hier een paspoort aan, weer gans mijn tekst weg, hopelijk lukt het nu wel.

Dag Annelies en Hanne

Hier de zweppies,

Blij dat jullie goed aangekomen zijn ginder, geniet maar van jullie 3-maand durende avontuur!
Wij zullen de boel hier wel recht houden ;)

Vandaag wat op de bouw voortgedaan, maar met een houten kop :( (wij worden kampioen, kampioen zeg ik u!!!) Hopelijk kunnen we je na je reis ginder al begroeten (met een dikke buik ;) )
Jammer voor jou is dat je niet zal kunnen helpen met de verhuis ;) maar daarvoor reken ik wel op andere familie (is't geen woa, nancy'tje :) bei the way, bedankt om me maandag niet uit te lachen na het verlies in de beker tegen die groensels)

Kwil speciaal ook nog ne keer aan Annelies vragen om zeer goed voorbereid de zoektocht te starten naar onze prijs van de tombola ;)

Allez, we beloven plechtig op ons communiezieltje dat we regelmatig eens komen piepen op jullie blog en als goed voornemen hebben we jullie al bij de favorieten toegevoegd. Dus laat hier maar regelmatig iets van jullie horen. oedjekloe é

zweppies

Anoniem zei

miljaar, eerst getypt voor dat gastenboek, niets. Dan paspoort aangemaakt, tekst terug weg. Dan Bloggerprofiel wat bijgewerkt, en blijkbaar geen tekst verzonden. Dus dit is nu de 4e maal dat ik probeer hier iets te schrijven en hoop ik dat het eindelijk lukt.

Dag Annelies en Hanne

Hier de zweppies

blijkbaar zijn jullie goed aangekomen ginds, geniet er maar van, wij houden hier de boel wel recht ;)

Vandaag wat op de bouw gewerkt, alwaar we je hopelijk kunnen verwelkomen na je avontuur in gambia. Jammergenoeg zul je de verhuis wel missen ;) maar daarvoor heb ik nog familie genoeg. (is't geen woa nancy'tje, bei de wei, bedankt om geen sms te zenden na het verlies in de beker tegen de groensels)

Laat hier maar regelmatig iets horen van jullie en we beloven op ons communiezieltje dat we hier regelmatig eens zullen komen piepen. Bij blijk van goed voornemen hebben we je alvast bij de favorieten toegevoegd

oedjekloek é

de zweppies

Anoniem zei

Dag Annelies,
Ook ik heb aan jullie gedacht toen jullie donderdag in de lucht gingen. Toch maar normaal zeker na dat fantastische weekend in onze Aartrijkse kerk? Vandaag nog sprak er me iemand over; je hebt echt een sterke indruk gemaakt hoor! Jullie gaan dat daar schitterend doen, dat weet ik zeker. Ik zou zeggen: ga ervoor en geef het beste van jezelf en zoals je zelf zei: leer jezelf nog beter kennen. Nogmaals proficiat met jullie sterk engagement!!!
vele groeten,
luc

Anoniem zei

Hoikes meisje!!!!

Zoasl velen zeggen ben ik ook heel blij dat jullie goed zijn aangekomen en goed ontvangen natuurlijk!!!! Geniet van je bodyguard!!!! Wrs ga je allicht beginnen met het les geven of je bent al volop bezig, dus geniet ervan. Geniet van de hele ervaring en idd trek je ogen maar goed open en onthou alles goed, dat je alles in geuren in kleuren kunt vertellen!!!! Oja, BOE!!!!

Dikke kus!!!
Valerie

Unknown zei

Dag Annelies en Hanne,
Blij dat jullie goed aangekomen zijn. Laat alles maar rustig op jullie afkomen.
Weldra stuur ik jullie meer info over wat we in Klimop van plan zijn om op te maken aan uitwisselingsmateriaal. Onze actie "een boek voor een boek" gaat zeker door dus je kan al uitkijken naar mooie dingen hé.
Doe ze daar de groetjes aub

groetjes,
Christel
Freinetschool Klimop

Jan & Christel zei

Dag dames,
Je kent mij waarschijnlijk niet persoonlijk. Ik ben Jan, echtgenoot van Christel (de juf uit Klimop) en ik ben de maker van de meeste Gambiaanse foto's die jullie op deze blog tonen.
Tof dat jullie goed aangekomen zijn.Ik herinner me nog zeer goed het overweldigende gevoel toen ik voor de eerste maal in Afrika aankwam. Dat blijft je je leven lang bij.
Ik vernam dat jullie te gast zijn bij Moudou en Djawa. Die zijn voor mij echte vrienden geworden. Wil je ze heel veel groeten doen? Als je zegt dat het namens 'Mister President' is (da's mijn bijnaam daar in Gambia, op zich een heel verhaal hoe ik die gekregen heb ;-), dan weten ze zeker van wie het komt. Ook graag veel groeten aan Keba, de headmaster van het schooltje, en de andere leerkrachten.
Veel succes gewenst daar in het mooie Afrika. Enjoy!

Anoniem zei

Hela buurmeisje!
kzie dat er veel 'fiens' gereageerd hebben dus ik zal mij maar bekendbaar maken als de fien uit de kleine ieperstraat he ;) Maj wat een mooie indrukken allemaal! kwou dat ik daar ook zat :) geniet er maar heel goed van en het allerbeste he! groetjes, xxx fien

juf Evelyne zei

Dag liesje en hanneke,

amaiamai, wat een avontuur!super om te horen dat alles zo goed gaat daar!
kwist niet dat jullie zo snel al iets gingen laten weten!
zotjes om dat allemaal te lezen en ook al die reacties!
kweet zeker dat het een supertijd wordt voor jullie! geniet er echt ongelooflijk van, da s echt een unieke ervaring e! en zorg goed voor jullie zelf e! ik vertrek straks op sneeuwklassen...
dikke kussen
vlientje
-xx-

vaik zei

hai annelies,
leuk te lezen dat je het daar goed steld in het verre gambia.
geniet van elk moment die je daar beleefd!
breng in april ook maar een beetje warmte mee!
luvyou,missyou,
greetz vaik

Anoniem zei

Hoi lieve schatten!

Wij zijn sinds gisteren terug van sneeuwklassen! 't Was super! We hebben ons echt gejeund. De verhalen zullen jullie wel later horen.
'k Ben blij te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik wens jullie daar super veel geluk en geniet er van!

dikke zoenen
Beth

Anoniem zei

Hooooooooooi Hanne!

Amaai 't is nu al 5 dagen geleden dat je in Gambia aangekomen bent, ik hoop dat je het nog altijd even goed stelt als bij de aankomst, maar ja dat zal wel hé :)?
Toen je vertrok had ik in de namiddag examen wiskunde en telkens als ik begon te stressen, dacht ik 'hmmm zou hanne nu al geland zijn?' en nog zo van die dingens, om weer lekker rustig te worden. (want alleen kalmte kan ons redden!) En het heeft een beetje geholpen!
Thaa morgen heb ik examen informatica (saaai maar saaaii!!) En wooow zo coel dat je HTML-tags kan gebruiken, lekker stoer dat ik dat kan phhaaa (omdat ik dat geleerd heb thii)!! Jah sorry voor de lange zeveringe, 'k zal je maar weer laten. Geniet er van!

ZOENIEEEE !
eLeen (je coelste ksamaatje :p)

Anoniem zei

Dag annelies en vriendin

We wensen jullie het allerbeste daar in Gambia. Ik heb er hier eentje lopen die wat jaloers is van jullie avontuur.Geniet er van. Het is een ervaring waar je maar eenmaal de kans toekrijgt in je leven.We denken aan jullie.Laat het niet aan je hart komen dat je zo ver weg bent want 3 maanden zijn zo voorbij. Groetje uit Torhout van Kris,
christa, Jorijn en Emmy

nico en kim zei

Hoi lieve liesje,

Wij zijn blij dat alles goed met jullie gaat. Jullie zullen wel een hoop indrukken opdoen. Een hele ervaring, en erg leuk dat we jullie via deze weg kunnen volgen. Vinnie mist je enorm maar we zorgen goed voor hem hoor! Nog een aantal weekjes en jullie zien elkaar terug. Doe je best daar en toi toi toi. Nog een laatste nieuwtje uit mijn bolle buikje... we krijgen een zoon!

Dikke kus van nico en kim

tc zei

Hoi Annnelies en vriendin.
Hoe gaat het met jullie,waarschijnlijk heel goed,da kan ook niet anders met zo'n groot avontuur.Wij hopen dat jullie veeel en leuke dingen zullen meemaken en laat ook ons hier wat meegenieten van jullie avontuur door veel erover te schrijven,wij zullen ze lezen. Vele groeten van geert Tania en Shauny. PS doe het daar goed

The Fabulous 4! zei

Hey lieve schattebollen! Super om nu al iets van jullie te horen! Onze sneeuwklassen waren supermegafantastisch! Wir haben einde zwein und Bambi und eine varken ! Da's kunnen é! Ook steffi's kuhstahl vergeten we niet...net zoals we jullie niet vergeten!Geniet van het mooie weer daar en hopelijk is het hier ook zo'n mooi weer als jullie terug zijn! Ik verlang al naa rjullie verhalen, foto's, anekdotes...dikke zoen meloen van een kapoen Loriepoefpadorie!

Anoniem zei

Hoi hanne en Annelies!
Hoe gaatie daar zo'n beetje? Amai idd zo'n luxe (allee ja gn luxe, maar toch meer dan dak ad gedacht zo...) fijn da julie goed ontvangen zijn :) hopelijk wordt het alleen maar fijner! verlang al om julie spannende avonturen te volgen [:D]gni x lor

Anoniem zei

oooh en eleen was mij voor! :O oei ik kan geen HTML-tags gebruiken, sorry hoor da ik nie zo cool ben gni mja kzal maar stoppen, je zal al genoeg leeswerk hebben :)
zoen
(je op-één-na-coolste ksa maatje)
lor :) gni

annelies*hanne zei

Hoihoi

stinjow; gastenboek werkt nog steeds nietm zou lief zijn om er eens naar te kijken, ik hoop dat je de code nog weet

vincent; dankje voor de fotos erop te zetten; ze zijn beeeestig

ksa maatjes; het is hier super, kmis de ksa echt...

mama papa zus big brother; kmis jullie en ik heb zoooooooooooooooveel te vertellen tegen iedereen eigenlijk

kdenk dak een maand non stop aant praten ga zijn als ik terug thuis ben. bereid je er maar op voor...

zoen
hanne

dankje iedreen voor de berichtes; zo leuk om te lezen